סה"כ צפיות בדף

יום ראשון, 15 ביולי 2012

בוקר טוב

 בוקר בשבילי הוא רגע של שלווה. הרי בין אם ארצה או לא ארצה אאלץ להתעמת מתישהו עם השגרה. על כן את הבוקר שלי אני תמיד מקדישה להתארגנות המתנהלת בעצלתיים, תפנוקי טיפוח ותזונה עשירה.

הדבר הראשון אותו אני עושה מרגע שהעפתי את הפוך הצידה, זה לשתות כוס מים. אח"כ מגיע שלב צחצוח השיניים וריטואל קוביית הקרח.
לפני כשנתיים גיליתי את קסם קוביית הקרח. אינני זוכרת היכן קראתי על זה, אבל מאז אינני שוטפת את הפנים בבוקר אלא מעבירה במשך 2 דקות קוביית קרח על כל הפנים והצוואר, מתמקדת באזור העיניים והעפעפיים עד שזו נמסה לחלוטין. עד כמה שזה נשמע הזוי ומטורף, מדובר בפעולת ריענון משובחת ומרגיעה המפחיתה בין השאר נפיחויות באזור העיניים, סוג של טבילה בבריכת מים צוננת ומרווה. אחרי שקובית הקרח הפכה למיקרוסקופית, אני מעבירה את המגבת בטפיחות קלות על הפנים וניגשת להכין לי את ארוחת הבוקר. אני יודעת שלרבים ארוחת הבוקר היא סוג של נטע זר. בשבילי היא אחד הרגעים הנחוצים ביממה, אם אדלג עליה ייהרס לי כל היום. אני אחטוף כאבי ראש, אהיה עייפה, נטולת אנרגיות ותשושה. אני מניחה שמדובר בהליך אליו הורגלתי מגיל קטן וטוב שכך.


ארוחת הבוקר שלי מורכבת מקפה שחור, לא חסידה של נס קפה והפוכים למיניהם כי אינני צורכת מוצרי חלב בקר. חוץ מקפה שחור מטורפת על אספרסו, רצוי כפול. לצד הקפה אני אוכלת ארבע פריכיות אורז עליהן אני מורחת לפרקים ממרח המורכב מחצי קופסת טונה במים אותה אני מערבבת יחד עם חצי כף טחינה גולמית, לסירוגין ביצה רכה, או גבינת עיזים. על כל זה אני נוהגת להניח פרוסות דקיקות של מלפפון טרי מתובל במעט מלח. זה טעים ומזין, לא כבד מידי ומצליח להחזיק אותי בין שלוש לארבע שעות עד לארוחת הביניים הקטנה שלרוב מורכבת מחטיף פירות יבשים. על ארוחת הבוקר אני מתענגת, אוכלת אותה לאט, משהה כל ביס ולעיסה. כשאני במוזה מצרפת גם צלילים של מוזיקה קלאסית. ארוחת הבוקר היא סוג של חוצץ בין תחילתו של היום לבין רגעי השלווה הראשונים האלו של ההתעוררות. אחרי שסיימתי אני מקנחת בסיגריה - כן, כן יודעת שזה החלק הלא בריא במיוחד אבל מה לעשות זו שריטה שעדיין לא החלטתי לוותר עליה.


הגיע שלב המקלחת. מקלחת הבוקר היא בעיני אחד הרגעים המרגשים של היממה. היא מהווה את שלב הריענון הטוטאלי. השלב בו אני שוטפת מעלי את זכר הלילה הקודם. רגע של ניחוחות ומרקמים מענגים. מגע המים על הגוף והפנים, מדיטציה נוזלית שאין כמותה.
במידה ואינני חופפת שיער באותו יום, ריטואל המקלחת שלי כולל 3 מוצרים עיקריים. הסבון הנוזלי של dove אליו אני מכורה, לרוב משתמשת בכחול הקלאסי אם כי כרגע אני נפתחת גם לניחוחות אחרים. נכון לרגע זה משתמשת בניחוח חלב קוקוס ועלי יסמין. חייבת לציין שאני די מאוכזבת ממנו, הריח מדהים אבל המרקם כבד מאד וסמיך ולוקח זמן עד שהוא נשטף מהגוף. יחד עם זאת כמו כל תחליבי הרחצה של דאב הוא לחותי למדי. האם אשוב לקנות אותו – התשובה היא לא, בעיקר בשל הסיבות אותן הזכרתי קודם שבעיני הן בהחלט משמעותיות. אני מסתבנת בידיים, לא חסידה של ספוגי רחצה, מוצרי ליפה ופילינג כי העור שלי רגיש להם, יחד עם זאת את הגב אני מקרצפת תמיד עם מברשת ייעודית, משתמשת בזו של "ללין", היא בצבע לבן בעיצוב רטרו ומוסיפה טאץ' של שיק לחדר האמבטיה, אבל מה שחשוב בעזרתה ניתן להגיע לאזורי הגב והשכמות. השלב הבא הוא השטיפה האינטימית. אני יודעת שיש נשים שמשתמשות בסבון הרגיל גם לאזורים אלו. אני לא פוסלת, גם אני נהגתי כך בעבר, אבל בשנים האחרונות אני מעדיפה להשתמש במשהו יעודי יותר. השטיפה בה אני משתמשת כרגע היא ה"פמינה" הקלאסית בגוון הוורוד. יש להם סדרה עם עוד ניחוחות, עדיין לא התנסיתי בה אבל סביר להניח שגם זה יגיע. נכון לרגע זה אני מאד אוהבת את השטיפה הקלאסית, היא נעימה ומרעננת ומותאמת לph  של אזורים אלו כך שלי היא אטרקטיבית ביותר.


השלב הבא הוא הפנים. אני חסידה של מוצרי ניקוי לפנים. משתמשת בסבוני ג'ל ומקציפים גם בבוקר וגם בערב. העור שלי הנוטה למעורב אוהב את המרקמים האלו ואני נוהגת להישמע לדרישותיו. אני מחליפה אותם כמעט תמיד, חוץ מסבון אחד מיתולוגי בו השתמשתי שנים, עליו אכתוב בפוסט אותו אקדיש בהמשך למוצרים מיתולוגיים. נכון לרגע זה אני משתמשת בג'ל הניקוי של ניוואה – aqua sensation מהסדרה nivea visage. ג'ל הניקוי הזה פשוט נפלא. אני משתמשת בו גם לרוטינת הניקוי של לפני השינה ולפני שאשבח את שאר נפלאותיו אעניק לו את הציון החשוב ביותר – הוא מסיר את האיפור לחלוטין וללא רבב. יש לציין שאני מתאפרת כל יום וכהלכה, המבחן המעשי הוא מי הפנים, אם אני מעבירה לאחר הניקוי את הפד עם מי הפנים והוא חלק וללא סימני לכלוך ומייקאפ – מה שקרה לי עם מוצרי ניקוי שנפסלו בעבר, סימן שהג'ל עשה את העבודה. מעבר לפרט זה שהוא בין החשובים, ג'ל הניקוי של ניוואה הוא בעל ניחוח פרשי ונעים. המרקם שלו קטיפתי וחלק ומורכב בין השאר מכדוריות זערוריות בגוון חלבי שמתמוססות על העור בעדינות ואינן שורטות אותו. הוא לחותי ואינו מייבש. האריזה של המוצר נוחה לשימוש. פלסטיק קשיח. בקבוק בצורת קונוס מוארך. גוון תכלכל עם איורים שקפקפים של גלים. לא אריזה של היי אנד פרודקט אבל בהחלט נעימה ומגדירה כראוי את המטרה הפרשית והצחה שלשמה נועד המוצר. המחיר שלו שווה בהחלט ולא יקר. על ניוואה יש כל הזמן מבצעים ואני רכשתי אותו לפני חודשיים במבצע 1 + 1 כך ששניים יצאו לי 70 ₪.  נכון לרגע זה אני די מאוהבת, הערכתי לניוואה – אחת החברות הוותיקות והנמכרות ביותר באירופה בקרב המוצרים העממיים, קיימת מזה זמן רב. את הכובע אני מורידה בעיקר למוצרי הניקוי שלהם, על אף שיש להם תחליבי גוף לא רעים, מוצרי שיער משובחים וגם קרמים ומוצרי אנטי אייג'ינג לפנים, אני כרגע משתמשת רק בג'ל הניקוי ובמוצר הבא עליו אני הולכת לכתוב – מי הפנים.


אני מחליפת מי פנים סדרתית. תמיד אוהבת להתנסות בחדשים וגם מעדיפה לא להרגיל את העור שלי למוצר אחד לאורך זמן. זה תקף אגב כמעט לכל מוצר קוסמטי, אלא אם כן גיליתי כזה שלאורך זמן באמת מותיר אותי חסרת נשימה. אחרי שנתיים בהם השתמשתי רצוף במי הפנים של קליניק מספר 2 , מי פנים אליהם אני שנים חוזרת לסירוגין, לאחרונה הם מאד יבשו לי את העור ואף האדימו אותו קלות. על כן בחרתי להיצמד למי פנים מאותה הסדרה של ג'ל הניקוי ניוואה וויסאג'. פעולה אגב שבה אני בד"כ נוקטת - שילוב של מוצרים משלימים מאותה חברה. מי הפנים האלו נעימים למדי, מותאמים לעור רגיל עד מעורב, לדעתי יש בהם אלכוהול אבל ממש מעט, באופן שאינו חזק מידי ומיבש. התחושה הכללית היא של צחות וחלקות. הניחוח הקלאסי עליו הם שומרים באדיקות לאורך שנים על אף החלפת הבקבוקים, מלווה את כל תהליך ההספגה והחיטוי. ריח של ניקיון שקצת מזכיר כביסה שזה עתה יצאה מן המכונה. לי באופן אישי הוא גם סוג של ניחוח נוסטלגי המחזיר אותי אחורה לרגעים נעימים בעבר - סוג של ערך מוסף אישי. אגב, שלב מי הפנים הוא אחד המענגים. שלב שלא אוותר עליו לעולם. אני מאוהבת ברגע הזה, מעבירה ברכות את פד הכותנה על הפנים, עוצמת עיניים ופוקחת אותן לסירוגין, זה רגע של חופשה קטנה של כמה דקות. לאחר מיכן מגיע שלב הנחת עדשות המגע ולאחריו שלב הליחוח.


נכון לרגע זה אני משתמשת בסדרה שנקראת skin yoga face של artdeco. זו חברה גרמנית שאיננה נמכרת בארץ. חברה נפלאה ולא יקרה שהתוודעתי לפני הרבה שנים לקו מוצרי האיפור שלהם ובביקור האחרון שלי בווינה גיליתי גם את ליין מוצרי הקוסמטיקה שלהם. נתחיל בסרום intensive lifting serum. אני מגדירה אותו כנחמד, בעל מרקם תחליבי, לחותי ולא דביק. לפי החברה הוא אמור לספק תחושת ליפטינג מיידית, אני באופן אישי לא ממש הרגשתי את זה, יחד עם זאת הוא מאד מלחך. אני לא אקנה אותו שוב כי לא הרגשתי שהוא השאיר בי חותם מטלטל. ובכל זאת, אין בו משהו רדיקלי שלילי לעור שלי כך שכרגע אני נהנית ממנו עד לתהליך גירושין הוגן וחיובי. השלב הבא הוא עיניים. המוצר בו אני משתמשת גם הוא של ארט דקו והוא נקרא lifting eye gel.  מוצר נפלא, לא כבד מידי, ג'ל על בסיס מימי שנספג מהר. בתחילת ההנחה הוא מותיר מעט תחושה של דביקות אך היא נעלמת אחרי מספר שניות. המוצר אינו מעקצץ, מלחך מאד ומוגדר כאנטי אייג'ינג. להבדיל מהסרום דווקא הוא נותן תחושה קלה של מתיחה והריח – כמו לטבול בתוך אדנית גרניום. אני מניחה אותו בטפיחות קלות, לא רק מתחת לעיניים אלא גם מעל העפעף – אני יודעת שבד"כ לא מניחים על אזור זה אך לתחושתי גם שם העור דורש ליחוח. השלב האחרון בסדרת ארט דקו לבוקר הינו הלחות לפנים – oxyvital hydra mousse. מדובר על לחות על בסיס מוס. אריזת פלסטיק קופסתית שצבעה לבן. עיצוב נקי. אני לא חובבת אריזות מן הסוג הזה אלא תמיד מעדיפה את אריזות המשאבה והשפופרת בשל הנוחות וההיגיינה. אבל, הוא מגיע עם אפליקטור נוח מאד לשימוש.  הגוון שלו הוא לגונה – כפי שמאפיין את מרבית מוצרי היום הקלילים. ובכל זאת, על אף הגדרתו כקליל וכיעודי לכל סוגי העור, לי הוא כבד במקצת, בעיקר במזג האוויר הכל כך לח וידוע לשמצה שפוקד אותנו בימים אלו. על כן אני שמה ממנו ממש מעט והוא ממהר להיספג בפנים ובצוואר (תמיד מלחחת גם את אזור הצוואר) יחסית, די מהר. הריח שלו מזכיר את הניחוח המאפיין מוצרי תינוקות – בתולי ועדין, אינו משתלט. הוא נטול מקדם הגנה, אבל אני משתמשת באופן קבוע ב super city block של קליניק, כך שמהבחינה הזו אני לא מוצאת שום בעיה. על אף שרכשתי ללילה קרם נוסף מהסדרה שנקרא oxyvital rich cream בימים אלו בחרתי להניח אותו בצד בציפייה לעשות בו שימוש בעונה קרירה יותר. על כן ה oxyvital hydra mousse משמש אותי גם בלילה בגלל עובדת היותו עשיר ונטול מקדם הגנה. האם אשוב לרכוש אותו בעתיד, אני עדיין לא סגורה על כך בוודאות, בעיקר בשל העובדה שלעור שלי כפי שציינתי הוא לעיתים קצת כבד, כך שנכון לרגע זה הוא עדיין לא נכנס לקטגורית הקרמים עליהם אני בוחרת לשבת שבעה.  


אז אחרי שהפנים זכו לפינוק, כל שנותר הוא שלב הדאודורנט וליחוח הגוף. כבר שנים שנאמנותי נתונה לליידי ספיד סטיק powder fresh. עמיד מאד, לא משאיר סימנים, ניחוח טלק קליל אך בלתי משתלט, גם אחרי כמה שעות של שיעורים אינטנסיביים בחודשי הקיץ המהבילים הוא בהחלט עושה את העבודה. קרם הגוף הוא מאסט בל יעבור. כל הזמן משנה. נכון לרגע זה חזרתי לסדרה של גרנייה intensive seven days. אני משתמשת בזה שמכיל דבש ומוגדר לעור יבש ורגיש. אני מרוצה ולא מרוצה. כן, בגלל שהוא נעים, נספג מהר והניחוח שלו מעודן. לא, בגלל שעדיין אחרי המקלחת אני מרגישה לעיתים תחושה של יובש ועקצוץ.


עכשיו, אחרי שסיימתי, הגיע שלב נוסף, מענג לא פחות מהראשון - להתלבש, להתאפר, להתבשם ואחר כך לשתות את כוס הקפה השנייה. זה אגב השלב בו אני פותחת לראשונה את המחשב, עוברת על מיילים, קצת נזרקת לפייסבוק ומעבירה את האייפון ממצב של שקט למצב של פעיל.
מיותר לציין מדוע לאורך שנים, גם אם מדובר בבוקר שבו הלו"ז שלי עמוס מאד ומתחיל מוקדם מן הרגיל, אני קמה שעתיים לפני הזמןJ







8 תגובות:

  1. עשית לי חשק ללכת לישון, להתעורר, ולעשות כל מה שכתבת(:
    אחלה פוסט
    ותירידי את אימות המילים זה יותר נח.. אם את צריכה עזרה תגידי לי

    השבמחק
  2. תודה רבה:) אז מחר אוטוטו מגיע, לכי על זה:))
    מה זה אימות מילים? אשמח להתעדכן.

    השבמחק
  3. וואו כמה אנרגיה יש לך על הבוקר!
    אני בדיוק ההפך ממך- קמה הפוכה, אסור לדבר איתי בחצי שעה הראשונה.
    צחצוח-> שטיפת פנים-> קרם לחות-> קפה-> איפור ואני בדרך החוצה... אני גם לא יכולה להכניס כלום לבטן בבוקר, כי אחרת היום ייפתח עם בחילה מטורפת (אבל בגלל שזה חשוב, בעשר אני אוכלת כריך לרוב).
    קוביית הקרח נשמעת כמו דרך ממש מרעננת לפתוח את הבוקר... לפעמים אני מניחה על העיניים לאחר התקפי אלרגיה קשים.
    כמוך- אני מאוד אוהבת את סבוני הרחצה של דאב. אני מוצאת שתמיד אני חוזרת אליהם...
    האחרון שלי דווקא נוזלי לי מדי=/

    תודה ששיתפת אותנו בשגרת הבוקר שלך! נהנתי לקרוא!

    השבמחק
  4. תתפלאי, ממש אין לי אנרגיה על הבוקר:), בעיקר מוקדם בבוקר. זו הסיבה שאני עושה הכל לאט, החיפזון מכניס אותי לסטרס. גם לגבי דיאלוגים בוקריים - כמוני כמוך. בגלל זה לא עונה לטלפונים עד לאחרי שלב המקלחת. ארוחות בוקר הן אכן משהו שידוע כפעולה שלא הרבה מחוברים אליה. את רואה, את חוטפת בחילה - אני מסוגלת להתעלף בלי:)
    נסי את קוביית הקרח - זה שדרוג מפנק לאללה.
    תודה שביקרת, וגם על התגובה:)

    השבמחק
  5. וואו, איזו שגרת בוקר, לא דומה בכלום לשלי!
    ואיך אפשר בלי הפוך, איך??...LOL
    מה הקטע עם קוביית הקרח? גם בחורף את עושה את זה?
    יש הרבה מוצרים שאני גם משתמשת כמו הדאב, קליניק וכו'. מסקרנת המברשת של ללין, גם לי יש מברשת אבל ממש לא דומה לזו. אבדוק את העניין!

    השבמחק
  6. חחחחח. אז זהו שאני לא אוהבת קפה על בסיס חלב. רק שחור ואספרסו.
    לגבי קוביית הקרח - אכן גם בחורף, וזה עוד יותר כייף וחיוני בגלל שבחורף הכי קשה לקום.
    מה שטוב במברשת של ללין זה שיש לה כדוריות גומי כאלו שעושות מסג'. אבל תאמיני לי שכל מברשת ארוכה שמגיעה לגב עושה טוב את העבודה.

    השבמחק
  7. וואו, אינספיריישן.
    איזו התענגות מפנקת.
    אני מזדהה עם חלק מהדברים אבל אצלי יש בקרים יותר רגועים וכאלה פחות.
    אטהבת גם את ארוחת הבוקר ולא שותה בכלל קפה, רק תה צמחים וגם זה רק בחורף...
    הג'ל של ניוואה נשמע מפנק.
    נחמד להציץ לשגרת הבוקר של מישהי אחרת...

    השבמחק
  8. תודה מיכאלה:)
    איזה כייף לשמוע שיש עוד אנשים שאוכלים ארוחת בוקר, זה זן די נדיר בארצנו.
    בעבר גמני ניסיתי לשתות תה צמחים בבוקר, שמעתי שזה מאד בריא אבל מהר מאד הרגשתי כמה חסר לי הקפה. בחורף, אני בעיקר אוהבת לשתות באמצע היום.
    הג'ל של ניוואה נפלא - מאד מומלץ.
    שמחתי על הביקור
    דנה:)

    השבמחק